11 Oct 2010

„Violenţa - bastardul pasivităţii”

Uciderea unui elev la Craiova este doar un ultim episod dramatic al unei maladii ce pare să afecteze o întreagă generaţie: violenţa şcolară.
Cifrele seci spun că 70% dintre elevii români merg la ore cu teamă faţă de actele de huliganism. România se află pe un neonorant loc 2 într-un clasament mondial al actelor de violenţă raportate de profesori în timpul orelor.
Specialişti care să găsească explicaţii sunt destui: nu sunt psihologi şcolari, violenţa mass-media creează modele pe măsură, sistemul corecţional e practic inexistent, profesorii sunt demotivaţi, părinţii sunt confuzi.
Peste toate aceste piese ale unui pervers joc de domino tronează maiestuos pasivitatea comunităţii. O morbidă lipsa de atitudine generală seamănă vraişte în minţile şi sufletele copiilor şi adolescenţilor.
Trebuie, şi în acest caz, să moară cineva, să curgă sânge, pentru ca celor în drept să li se excite neuronul.
Am ajuns să vedem pichete de copii la sediile poliţiei, insranţelor de judecată din Craiova. Copiii cer, maturizaţi înainte de vreme, implicare fermă a autorităţilor pentru combaterea huliganismului şi criminalităţii în şcoală, cer un sistem coerent de reeducare şi reintegrare.
Sunt sigur că nu vor striga „ieşiţi afară jigodii ordinare”.Vor cere doar ca vieţile lor să fie protejate de un stat care, atunci când ia, ia, iar când spune că oferă, doar spune.

5 comments:

  1. da o sa ajungem ca negrii din america ,copii sa se omoare in scoala

    ReplyDelete
  2. cine e de vina?va spun eu nimeni nu mai are frica de nimic legea o face banul oamenii se cumpara si se vrea asta sub pretextul ca suntem liberi daca vrem trebuie sa platim pentru liniste

    ReplyDelete
  3. Salutare tuturor!
    In primul rand doresc sa mentionez ca imi plac mult subiectele de analiza propuse de d-l Ardelean la "Romania in direct". Nota 10 cu felicitari! :)

    Violenta, alaturi de alte consecinte sociale dezastruoase au o sursa, o cauza fundamentala si anume: IDEOLOGIA CAPITALISTA, la modul general si in particular, CAPITALISMUL IMPERIALIST. Capitalismul imperialist, produsul dorintei de hegemonie globala, a creat un monstru prin renumita strategie "divide si condu". Monstrul este INDIVIDUALISMUL, manifestat la fiecare nivel de organizare sociala. Individualismul produce frica de semen, care genereaza, de pilda, viloenta stradala spontana (vezi crima recenta de la liceul din Craiova sau cea de la metroul din Roma, in care victima a fost o romanca). De asemenea, individualismul produce dorinta excesiva de cariera, de realizare profesionala cu orice pret si pentru asta individul produce in exces. Iar dupa ce produce, trebuie sa se rasplateasca, caci merita "dupa munca si rasplata". Se intretine astfel cercul vicios: productie in exces urmata de consum in exces pentru maximizarea profitului capitalismului imperialist, iar consumul excesiv genereaza productie excesiva. Se inchide cercul, capitalismul imperialist castiga, iar muritorul devine stresat, caci este prins in acest cerc vicios.
    Pentru alte detalii puteti consulta si articolul: Sangele capitalist - semn de epidemie globala
    Capitalismul este un mod social de gandire, un mod de gandire de tip ideologic, precum este si politicul. Desi ideologia este o modalitate reductionista de gandire (si o sa va spun de ce), ea este utilizata la scara larga de capitalisti, acel tip de investitori care in aparenta creeaza locuri de munca. Dar scopul fundamental al capitalistilor .... http://analize-opinii.blogspot.com/.

    De asemenea, pt. specialistii interesati va invit sa lecturati deosebitul studiu al lui Fritjof Capra in cartea sa "Momentul adevarului".

    Nu avem nicio sansa de vindecare daca nu constientizam acest cerc vicios in care suntem prinsi si care este intretinut de gandirea capitalista.

    ReplyDelete
  4. Cristi
    Orice ideologie absolutizata, exclusivista, ca e capitalism, ca e comunism, oricare, numeste-o tu, nu poate raspunde decat cel mult unui anumit moment istoric. Din acest motiv exista universitati, institute de cercetare, etc. Sa gaseasca informatie reala, sa o prelucreze si sa ofere solutii teoretice. Deja preocuparea fata de anumite hibe ale capitalismului exista...Doar capitalismul radical, bazat doar pe capital, poate fi gresit. Insa preocuparile specialistilor deja vorbesc despre "economia valorii", bazata pe cunoastere, nu doar pe capital.

    ReplyDelete
  5. Am cautat pe google dupa umilinta in scoli si am dat peste blogul dvs.
    Eu am doi copii, unul in ciclul gimnazial si unul in cilcul primar. Asa incat va pot spune ca violenta exista in scoli de la cea mai frageda varsta doar ca se manifesta diferit. Din pacate nu se iau masuri in aceste cazuri, considerandu-se probabil ca nu e asa de grav.
    Inceputul este umilinta unora dinter copii de catre colegi (acei copii "diferiti"), izolarea lor si chiar hartuirea psihica la un moement dat. Intr-o situatie de genul acesta consecintele pot sa fie dintre cele mai grave, cel hartuit putnad merge pana la acte de violenta pentru a se apara sau, in cazul in care nu are forta fizica necesara, sau nu are doza de agresivitate necesara pentru a trece la astfel de fapte, intra in depresie si uneori se poate ajunge chiar la suicid.
    Stiu ca profesorii sunt frustrati, salarii mici, etc, dar nu exista de fapt un interes real in educarea acestor copii. Lectiile sunt facute in dorul Lelii, in schimb cerintele sunt foarte mari, exista nenumarate situatii in care profesorii ii fac pe copii tampiti, prosti, handicapati, etc. Astfel incat, daca in familie nu primesc un minim de educatie, parintii nu se implica, nu-i asculta pe copii, nu stiu care sunt nevoile lor, iar la scoala sunt tratati cu o mare lipsa de respect, urmarile se vad apoi in anii mai mari.

    ReplyDelete